Brinner i skogen

Hej hopp!
I eftermiddag fick vi reda på att det brinner i skogen 1 km från oss, 12 ha är det som brunnit, lite otäckt tycker jag. Men nu sägs det att den ska va under kontroll i alla fall och att rädningstjänst håller koll 1 dygn framåt, hoppas det stämmer.

Idag har vi varit hos mamma å badat i poolen, Barna är helt galna i att bada. I början på sommarn ville Oliwer bara hålla i oss i poolen men nu plaskar han runt helt själv å tyckwer det är jätteskoj. Lilly är en galning, hon står på stegen ca en halvmeter över vattnen och hoppar rakt ut, till en början så fångade vi upp henne men nu hoppar hon själv under vattnet å henne har vi inte gått på babysim med. Oliwer gick på babysim, men han är mer reserverad för vatten än Lilly. Det är skönt i alla fall å ha barn som inte är rädda för vattnet.

i eftermiddag så grillade vi lite jag Peter å barnen. Det va gott =) Det va meningen att ja skulle ta en öl till men peter hade redan hunnit ta en å då ringde de ju å sa att det brann i skogen å då tänkte jag att det är bäst att vara nykter i fall vi måste åka i väg. Så det blev ingen semesteröl så ja får väl ta en till helgen!

I mon ska peter å jag ut och äta och gå på bio =) ska bli mysigt!

Nu sitter jag och väntar på peter som lägger barnen, ska kanske spela lite kort sen =)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0